Aktualności
20 Listopada 2011, 17:11
Przepisy i zasady gry
§ 1
W rozgrywkach Miejsko-Powiatowej Amatorskiej Ligi halowej piłki nożnej w Parczewie przestrzegane będą przepisy gry w piłkę nożną zespołów 5-osobowych wg wewnętrznego regulaminu rozgrywek.
§ 2
1. Czas gry 2x15 minut z 2. minutową przerwą pomiędzy połowami.
2. Każda drużyna ma prawo do jednej jedno-minutowej przerwy w grze na żądanie, w każdej z połów meczu. Przerwę taką sygnalizuje kapitan (będąc na boisku) lub kierownik drużyny sędziemu prowadzącemu zawody.
3. Spotkanie rozgrywają dwie drużyny, a każda z nich składa się z nie więcej niż 5. zawodników, z których jeden jest bramkarzem. Aby rozpocząć spotkanie drużyna musi posiadać w swoim składzie, co najmniej 4. zawodników. Jeżeli w wyniku wykluczeń zawodników w którymkolwiek zespole pozostanie mniej niż 2. zawodników mecz należy zakończyć.
4. Dozwolona maksymalna ilość zawodników rezerwowych wynosi 10 osób, którzy mogą przebywać na ławce rezerwowej.
5. Ilość zmian "w locie" (w wyznaczonym miejscu - strefie zmian) dokonywanych podczas meczu jest nieograniczona, przy czym stosujemy zasadę: najpierw zawodnik schodzi a dopiero potem może wejść zmiennik, za wyjątkiem bramkarza, który może być wymieniony tylko w czasie przerwy w grze z powiadomieniem sędziego.
6. Punktacja : zwycięstwo - 3 pkt., remis - 1 pkt., porażka - 0 pkt.
7. O kolejności miejsc w końcowej tabeli ligi decyduje kolejno:
? większa liczba zdobytych punktów;
? przy równej liczbie zdobytych punktów korzystniejszy bilans pomiędzy zainteresowanymi drużynami, a w przypadku, gdy jednakową ilość punktów zdobędzie więcej niż 2 zespoły, wówczas sporządza się tzw. "małą tabelkę" uwzględniającą tylko wyniki pomiędzy zainteresowanymi zespołami;
? korzystniejsza różnica bramek;
? większa ilość zdobytych bramek;
? dodatkowy mecz.
Artykuł 8 - Ubiór zawodników
§ 3
1. Drużyny biorące udział w rozgrywkach Miejsko-Powiatowej Amatorskiej Ligi halowej piłki nożnej w Parczewie, zobowiązane są do występowania w jednolitych - ponumerowanych koszulkach, przy czym bramkarze obydwu zespołów muszą różnić się ubiorem od pozostałych zawodników.
2. Kapitanowie drużyn mają obowiązek być oznaczeni opaską (innego koloru niż kolor stroi) na lewym ramieniu.
3. Standardowe wyposażenie zawodników musi się składać z koszulki, spodenek, skarpet oraz obuwia na płaskiej (czystej) podeszwie. Używanie obuwia jest obowiązkowe.
4. W przypadku, gdy oba zespoły posiadają (przed meczem) takie same lub podobnych kolorów stroje, nakłada się obowiązek zmiany przez gospodarza, który występuje na pierwszym miejscu w terminarzu rozgrywek. Dopuszcza się używanie przez bramkarza długich spodni.
5. Za każde naruszenie pkt. 1-4 winny zawodnik zostanie usunięty z boiska w celu poprawy lub uzupełnienia swojego ubioru i nie może powrócić na nie (tj. boisko) bez uprzedniego zgłoszenia się u sędziego, który dokona sprawdzenia ubioru i wyrazi zgodę na kontynuowanie gry. Zawodnik może wejść na boisko tylko i wyłącznie podczas przerwy w grze.
Artykuł 9 - Sędziowie
§ 4
1. Obsady sędziowskiej na poszczególne mecze dokonuje organizator.
Artykuł 10 - Protokoły z zawodów
§ 5
1. Kierownicy drużyn zobowiązani są przed zawodami do czytelnego (drukowanymi literami) wpisania imion i nazwisk swoich zawodników do protokołu, zgodnie z numeracją na koszulkach.
2. Protokoły są dokumentację rozgrywek, które przechowuje organizator.
3. Na podstawie protokołów sędziowskich, Organizator zatwierdza wyniki.
Artykuł 12 - Protesty
§ 6
1. Zgłoszone protesty dotyczące przebiegu spotkań przyjmowane będą 15 minut po zakończonym meczu i umieszczone przez sędziego w sprawozdaniu.
2. Protesty rozpatrywać będzie Komisję Dyscyplinarną składającą się z 3 przedstawicieli uczestniczących drużyn, 1. sędziego i 1. Organizatora).
3. Wszelkie protesty rozpatrywane będą najpóźniej w ciągu 5. dni od rozegranego spotkania.
Artykuł 13 - Sankcje karne
§ 7
1. W rozgrywkach obowiązują kary indywidualne w postaci napomnień czasowych (1, 2, lub 3-minutowe wykluczenia z gry), napomnienia (żółta kartka za faul) i wykluczenia z dalszej gry w danym meczu (czerwona kartka).
2. Po 5 faulach w jednej połowie meczu drużyna faulująca ukarana jest rzutem karnym przedłużonym z 9 m. Faule kasują się po pierwszej połowie. Czas przy wykonywaniu rzutu karnego jest zatrzymany.
3. Zawodnik po otrzymaniu kary czasowej powraca na boisko, natomiast w przypadku czerwonej kartki ukarany zawodnik nie może uczestniczyć w danym spotkaniu do jego zakończenia. Dodatkowo drużyna przez 2 minuty gra w osłabionym składzie.
4. Zawodnik wykluczony z gry nie może ponownie wejść na boisko ani przebywać na ławce zawodników rezerwowych. Jego zespół po upływie 2. minut od momentu usunięcia winnego zawodnika, może uzupełnić swój skład.
5. Zawodnik ukarany czerwoną kartką ma automatyczny zakaz gry w jednym lub kolejnych spotkaniach swojej drużyny w zależności od rodzaju przwinienia.
6. Ocena rodzaju przewinienia w meczu zależna jest tylko i wyłącznie od decyzji sędziego prowadzącego zawody.
Aby dodać komentarz musisz się zalogować
I liga
lp. | Drużyna | m. | pkt. |
1. | Dąb Dębowa Kłoda | 15 | 36 |
2. | Olimpia Jabłoń | 15 | 34 |
3. | Rossosz | 15 | 31 |
4. | Avengers Parczew | 15 | 17 |
5. | Victoria Parczew | 15 | 10 |
6. | Chaos Kodeniec | 15 | 4 |
15 kolejka
Drużyna | Wynik | Drużyna |
Chaos Kodeniec | 2:11 | Rossosz |
Olimpia Jabłoń | 3:3 | Avengers Parczew |
Dąb Dębowa Kłoda | 12:2 | Victoria Parczew |
http://futsalparczew.futbolowo.pl/